الان چه حسی دارید؟ این اولین  سوالی است که برای غلبه بر برهم خوردن رابطه باید از خودتان بپرسید. غصه  خوردن در چنین شرایطی کاملاً طبیعی است. بااینکه اوضاع با شریک رابطه‌تان  به‌خوبی پیش نرفته است اما اینکه دیگر بخشی از زندگی شما نیست برایتان  ویرانگر است. باید به خودتان اجازه غصه خوردن بدهید. ناراحت بودن یا حتی  گریه کردن گاه‌گاه هیچ اشکالی ندارد. وقتی به خودتان اجازه بیرون ریختن  احساساتتان را بدهید، خیلی حالتان بهتر خواهد شد.

ناراحتی یکی دیگر از احساسات طبیعی است که  باید بپذیرید. طبیعی است که احساس ناراحتی و تنهایی کنید. ممکن است احساس  ناامیدی و بی‌ارزش بودن هم بکنید. درست است که اینها نشانه افسردگی است اما  باید قبول کنید که کاملاً طبیعی هستند. از اینها گذشته، شما نیمه زندگیتان  را از دست داده‌اید، به همین دلیل کاملاً طبیعی است که اعتمادبه‌نفستان  کمتر شود. نگران شدن درمورد آینده هم مسئله‌ای کاملاً طبیعی است.

اضطراب هم یکی دیگر از ویژگی‌های کسانی است  که به تازگی رابطه خود را برهم زده‌اند. این اضطراب بخاطر مسائل و مشکلاتی  است که موجب برهم خوردن رابطه شده است. ممکن است نگران پیدا کردن یک یار  جدید برای خود باشید. ممکن است نگران مشکلات مالیتان باشید. اگر از دیدگاهی  بیط‌رفانه‌تر به موقعیت خود نگاه کنید، بهتر می‌توانید با برهم خوردن  رابطه‌تان کنار بیایید. اگر آرام و متمرکز باشید، مطمئناً می‌توانید برای  مشکلاتتان راه‌حل پیدا کنید.

حالا که احساساتتان را شناخته‌اید، دیگر از  تجربه کردن آنها نگران نخواهید شد و به خودتان اجازه دهید که غصه بخورید و  برای مدتی ناراحت باشید. شاید بخواهید که همه چیز را در زندگیتان آرام و  کند کنید تا سرعت زندگیتان با سرعت روحیه‌تان هماهنگ شود. برای ریلکس کردن و  آرام شدن و بودن کنار عزیزانتان بیشتر وقت بگذارید. از اینها مهمتر،  موقعیت جدیدتان را بپذیرید و سعی کنید به نقاط مثبت آن نگاه کنید. این باعث  می‌شود بتوانید بهتر با این برهم خوردن رابطه کنار بیایید.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ٦:۳٤ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/۸/٢۸